Nu kan du förenkla betalningen av dina hyror till Älvsbyns Fastigheter AB. Istället för att få hem hyresavin så anmäler du dig till tjänsten elektronisk faktura som innebär att faktura kommer direkt till din internetbank.

Med e-faktura är det smidigt att betala, du får inte hem någon pappersfaktura, du slipper knappa in långa ocr-nummer!

 

Hur går jag tillväga?

  • Anmälan om e-faktura görs direkt i din internetbank.
  • Sök efter Älvsbyns Fastigheter och gör din anmälan.

 

Vanliga frågor och svar

Vad är e-faktura?

E-faktura är en elektronisk faktura som skickas till dig via din internetbank. Fakturan ser du i internetbanken och den ser ut precis som en vanlig pappersfaktura.

När får jag e-fakturan?

E-fakturan får du vid samma tidpunkt som du skulle ha fått pappersfakturan.

Får jag pappersfakturan?

Nej, när du är anmäld som e-fakturakund får du inga fler pappersfakturor från Älvsbyns Fastigheter.

Hur vet jag att jag fått en e-faktura till min internetbank?

Du måste själv regelbundet kontrollera hos din internetbank om du har några e-fakturor som ska betalas.

När betalas en e-faktura?

När du har godkänt e-fakturan hos din internetbank ser banken till att den betalas på förfallodagen.

Kan jag kombinera e-faktura med autogiro?

Ja, det går utmärkt att kombinera e-faktura med autogiro. Anmälan till autogiro görs via länken i din internetbank.

Vad händer om jag missar att betala e-fakturan?

Då skickas en påminnelse ut på papper från Älvsbyns Fastigheter AB.

Vad händer om jag byter bank?

Du måste själv anmäla dig hos din nya bank för att komma igång med tjänsten e-faktura.

Vart vänder jag mig om jag har frågor om e-faktura?

Om du har frågor kring betalningen, kontaktar du din internetbank. Om du har frågor gällande innehållet i fakturan kontaktar du Älvsbyns Fastigheter AB, tel 0929-723 40.