Den 14 december ändrar vi våra rutiner för intern felanmälan på de kommunala fastigheterna.
Alla anställda inom Älvsbyns Kommun kan nu göra felanmälan via en intern E-tjänst. Din felanmälan går direkt till den av våra fastighetsskötare som ansvarar för det område som din felanmälan gäller. Du behöver alltså inte söka fram vem som är ansvarig samt mobilnummer när du gör felanmälan via etjänsten.
Syftet är att det ska vara enklare och snabbare att kunna felanmäla. Du kan dessutom göra din felanmälan dygnet runt via E-tjänsten. Alla ärenden som lämnas in via e-tjänsten registreras i ett ärendehanteringssystem. Som användare kan du då följa vad som händer i ditt ärende.
OBS! vid akuta brådskande fel som tex avloppsstopp eller en vattenläcka dagtid så kan du ringa direkt till fastighetskötaren, övrig tid kan du ringa till jourtelefonen på 0929-72377.
Direktsamtal till enskilda fastighetsskötare ska alltså i fortsättningen endast användas för akut felanmälan dagtid.